Marketing w sieci


Powszechnie powtarzającym się błędem jest koncepcja, że na marketing w sieci składa się wyłącznie zrobienie strony internetowej. W efekcie powstają strony tworzone zarówno chałupniczo, jak i profesjonalnie, czasem za duże pieniądze, które następnie odwiedzają dwie osoby dziennie.

Tymczasem strona internetowa, niezależnie czy ma zapewniać informacje, czy może od razu sprzedawać, to zaledwie miejsce, do którego internautę trzeba doprowadzić. I to w dodatku nie dowolnego internautę, a takiego, który jest potencjalnie zainteresowany produktem, albo wręcz aktywnie go szuka.

Reklama internetowa


Najszybszą i najprostszą formą zapewnienia stronie ruchu sieciowego jest reklama internetowa. Niestety potrafi niemało kosztować. Zwłaszcza źle dobrana może być droga i nieskuteczna, a w gąszczu metod rozliczania i strategii targetowania może łatwo zginąć.

Naszym klientom staramy się zaoferować pakiet usług tak przystępny jak to tylko możliwe. Jeżeli trzeba, określamy z klientem tylko budżet i cel, a całą resztę bierzemy na siebie: analizę potrzeb i możliwości, planowanie kampanii reklamowej, w tym wybór formy, działań i sposobu rozliczenia, przeprowadzenie kampanii i optymalizację w trakcie jej trwania, wreszcie analizę rezultatów.

Pozycjonowanie (SEO)


Pozycjonowanie stron oraz ich optymalizacja, nazywane także SEO (ang. search engine optimization), to zbiór działań, mających na celu zapewnienie stronie możliwie najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Gdy internauta wejdzie np. na google i będzie szukał interesującego go towaru lub usługi, otrzyma tysiące wyników ze stronami, na których znajdują się sklepy, firmy usługowe, etc. Badania wykazują jednak, że przeciętny internauta ogląda maksymalnie jedną stronę wyników, a i tam zwraca uwagę głównie na pierwsze trzy adresy.

To właśnie pozycjonowanie podsuwa klientowi internetowemu wybór odpowiedniej firmy poprzez podnoszenie pozycji jej strony w wynikach wyszukiwania. Zwiększenie częstotliwości wyświetlania strony www bezpośrednio zainteresowanym osobom uzyskuje się znacznym nakładem pracy, a także czasu i zasobów. Do celu prowadzą działania związane z analizą konkurencji, optymalizacją strony: poprawą jakości treści, doborem słów kluczowych i dopracowywaniem struktury, zwiększaniem jej popularności i widoczności w Internecie.

Treść i słowa kluczowe to podstawa pozycjonowania. Wybór fraz zależy od wiedzy o tym, czego i jak będzie szukał potencjalny klient. Ważnym czynnikiem jest zakres walki konkurencyjnej o pozycje na słowa wyszukiwane w danej branży. Pozycjonowanie pod frazę ogólną i popularną nie musi być skuteczniejsze od promowania stron www za pomocą fraz szczegółowych.

Optymalizacja strony internetowej prowadzi do poprawienia struktury strony w celu łatwiejszej jej indeksacji oraz optymalnego ustalenia tytułów stron i nazw podstron. Istotnym składnikiem optymalizacji strony jest znalezienie i usunięcie przypadków treści powtarzających się, czy niskiej jakości, a także niezgodnych z wytycznymi google. Coraz mniejsze znaczenie mają natomiast elementy tradycyjnie związane z optymalizacją, jak opis strony w metatagu description, czy zawartość metatagu keywords. Analiza linków wewnętrznych i menu może wykazać potrzebę usprawnienia linkowania między podstronami serwisu.

Na wysoką pozycję w wyszukiwarkach wpływa także ilość i jakość linków znajdujących się na innych stronach w Internecie prowadzących do naszej strony. Specjalnego znaczenia nabiera zwłaszcza jakość tych linków, w szczególności to, jak google ocenia strony na których się znajdują.

To, w jakim czasie strona www znajdzie się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania zależy głównie od konkurencji w danej branży i użytych fraz, ale w równie dużej mierze od momentu rozpoczęcia prac. Skuteczność pozycjonowania pojawia się często dopiero po kilku miesiącach, dlatego działania SEO należy podejmować już na etapie planowania marketingu w sieci. Osobnym niezbędnym zadaniem jest utrzymanie osiągniętych wyników przez dłuższy czas. Efekt ten uzyskać można wyłącznie dzięki zastosowaniu bezpiecznych i etycznych technik pozycjonowania, zgodnych ze standardami.

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że dla większości naszych klientów pozycjonowanie stron internetowych to zupełne novum, dlatego nasze wsparcie oferujemy już na etapie analizy potrzeb i możliwości. Następnie ustaliwszy wspólnie cele i budżet miesięczny, bierzemy na siebie całość tematu, tak by klient mógł się skupić na swojej działalności.

Ponadto nasza oferta pozycjonowania zawiera usługę pozwalającą zogniskować działania promocyjne na wybranym regionie i jest do niego odpowiednio dostosowywana. Pozycjonowanie Sieradz to przecież zupełnie inne zadanie niż pozycjonowanie Łódź. Umożliwiamy firmom o zasięgu lokalnym reklamowanie się przede wszystkim w granicach swojego oddziaływania, co przy okazji pozwala znacznie ograniczyć wydatki na ten cel.